Jubileumconcert Met een Franse slag!, zondag 9 juni 2024

Toonkunst Bussum viert haar 140ste verjaardag op zondag 9 juni 2024 om 15.00 uur in het Muziekcentrum van de Omroep, Heuvellaan 33 te Hilversum.

In dit Jubileumconcert, onder leiding van dirigent Yiorgo Moutsiaras, hoort u drie componisten uit de Franse romantiek. Leermeester Camille Saint-Saëns bleef trouw aan de klassieke stijl. Gabriël Fauré was al wat vrijer en flexibeler en kan gezien worden als een schakel naar het modernisme van Claude Debussy. Hun muziek is helder, evenwichtig en verfijnd.

Programma:

• Gabriel Fauré – Cantique de Jean Racine (koor, strijkorkest en harp)
  • Camille Saint-Saëns – Concerto voor piano en orkest nr. 2 in g klein
    (solist Felix Justin)

Pauze

• Claude Debussy – Clair de lune, arr. Willy Hautvast voor blazersensemble
  • Gabriel Fauré – Requiem in d klein voor koor, orkest en twee zangsolisten.
    Floor Brozius – sopraan,   Joep van Geffen – bariton.
    M.m.v. Anna Petrovitsch op de harp en Patrick Hopper op het Pierre Palla Orgel.

Bij dit concert is Toonkunst verrijkt met projectzangers, onze vaste gastspelers bij het orkest
en natuurlijk de solisten die bijdragen aan ons concert.

Tickets à € 22,50 kunnen gereserveerd worden via www.mcogebouw.nl/agenda.
Kinderen t/m 12 jaar gratis.  Jongeren t/m 18 jaar €10,00.
Programmaboekje en pauzedrankje gratis.

Hobovacature in ons orkest

Wij zoeken met grote urgentie een hoboïst nu een van onze twee hoboïsten er in juni 2024 mee stopt. Lees verder.
Lees hier over verdere vacatures in ons orkest.

Over Toonkunst Bussum

Wij zijn een bijzondere vereniging, want wij hebben zowel een koor als een orkest, die beide onder leiding staan van dezelfde dirigent, Yiorgo Moutsiaras. We werken nauw met elkaar samen en treden minstens twee keer per jaar gezamenlijk in een concert op. Sinds september 2012 is onze vereniging verrijkt met een jeugdstrijkorkest, Het Wladimir Consort.

Het Koor

Het koor van Toonkunst Bussum bestaat al ruim 130 jaar!
Momenteel is het koor zo’n 40 vrouw en man sterk.

Het Orkest

Het orkest van Toonkunst Bussum is een symfonieorkest
met een vaste bezetting van 25 strijkers en 10 blazers.

Jeugdstrijkorkest

Ons jeugdstrijkorkest, Het Wladimir Consort,  heeft twee projecten per jaar, een in het voorjaar en een in het najaar.

Dirigent

Yiorgo Moutsiaras leidt de repetities van het koor en van het orkest, en hij dirigeert de concerten.

foto’s van koor, orkest en dirigent door Rien de Jager,
foto’s van jeugdstrijkorkest door Jean Pauly